Alltså aj. Igår slutade vi 11, så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta ett lunchpass innan jag åkte hem. Så, jag var för första gången på något som kallas campus cross. Det är ett, jag citerar "tufft crossfit-pass" enligt hemsidan. Nog var det tufft alltid. 4 stationer med övningar(bland annat burpees...), i 12 minuter., utan vila. Sedan 4 nya stationer i ytterligare 12 minuter. Låt oss säga att jag var trött efteråt.
 
Trampade sakta men säkert hemåt på min cykel och tänkte inte mer på det. MEN IDAG. Smärtan är total. Hela ryggpartiet, axlar, bröst, och konstigt nog högra skinkan(måste verkligen se upp med tekniken när man gör utfall med skivstång..) ömmar. Det var flera övningar innehållande armhävningar, och tjurig som jag är gick jag inte ned på knä förrän precis i slutet. Tydligen skulle jag gjort det tidigare, för om jag lyckas göra en enda armrörelse på zumba-passet som Mattias syster lockat med mig på till ikväll är det ett mirakel.
 
Men på tal om träning, Gina Tricot har fått in så himla snygga träningstights. Gillar att träna i någon rolig färg eller mönster! Hade jag inte haft min dumma konsumtionsfria fria månad hade jag förmodligen lagt vantarna på båda två.
 
 
Nu ska jag sluta slöa och göra mig redo för föreläsning om periodiska systemet. Ibland gör vi så konstiga saker.
 
 

Kommentera

Publiceras ej